כתב אלירם אלימלך – גרוטראלי צפון 2017

קשה לסכם חוויה מדהימה, עם עוצמות מטורפות. המסלול שתוכנן בגרוטראלי צפון היה מאתגר מאד על גבול הבלתי אפשרי. בתור אחד שהספיק לעשות כמה קילומטרים בשטח קשה, אין ספק שזה היה אתגר שיצרב בזיכרון לעוד שנים רבות…. לטפס את קרן נפתלי, לרדת את המוחרקה עם מיציבושי ישנה וכל זאת עם עוד כמה מופרעים זו בהחלט הזיה אמיתית. הנופים המדהימים, המסלולים המאתגרים, אתגרי ניווט, התקלות המכניות וחווית הנהיגה ברכב ישן בשטח הם חוויות חזקות ויוצאות דופן… אך מעל הכל זו קבוצה של אנשים מיוחדים עם זיק של טירוף בעיניים שהילד שבהם עוד חי ובועט חזק…. מאד חזק.
במירוץ עברנו גם בשמורות טבע והשתדלנו להשאיר את השטח והטבע יותר נקי ומסודר מאך שפגשנו בו…. אבל במסע הזה גיליתי שמורת טבע חדשה, נדירה ומיוחדת- צוות ההפקה של גרוטראלי! מדובר באנשים מיוחדים מאד שהדבר שעושה להם הכי טוב הוא שעוד אנשים יחוו את החוויה המטורפת הזו שהם חוו בעצמם…אני מכיר את הרצון הזה ומשתדל לעשות אותו בדרכים שונות עם משפחה וחברים- זו. בהחלט תחושה נהדרת. אם הייתם נותנים לי לצאת לטייל לבד או לחוות את הטיול עם אנשים, ברוב הפעמים הייתי בוחר באופציה השניה. החוויה לחוות עם אנשים חדשים משהו חזק ושונה הוא כנראה מה שגורם לחבורה של אנשים מדהימים לעזוב את הכל ולצאת לארבעה ימים לוהטים בסוף יולי עם חברה שהם מכירים פעם ראשונה…. בחבורה הזו יש רופא, מוסכניק, צלם, גיפאים, בשלנים ועוד… כולם מגיעים בהתנדבות מלאה ואפילו מוצאים מכיסם הפרטי( אין אפילו החזר דלק). בשמורת טבע הזו יש אחווה, יזמה ,עזרה הדדית, רעות, פרגון ותושיה רבה. המכוניות הישנות בעזרת רוח האדם מגיעות רחוק, מאד רחוק. לרגע נדמה שלא קיים מכשול שקצת עזרה הדדית ואמונה לא יוכלו לנצח.
מסע גרוטראלי מסמל בעייני ערכים חשובים שלצערי רואים אותם פחות בחברה התחרותית והאינדיבדואליסטית שלנו. במסע הזה צריך להתמודד עם קשיים מגוונים, צריך שיתוף פעולה עבודת צווות חזקה, צריך לגלות יצירתיות ותושיה ובכל אלא לשלב הרבה הומור וגישה חיובית.
בסיום המסע החברה יושבים במכוניות ששרדו וניצחו. כולם מרגישים שהרוויחו חוויה אחרת, שונה מכל דבר שעשו עד היום…. ותאמינו לי, רוב החברה שמגיעים הם חברה עתירי חוויות.
כולי תקווה ששמורת הטבע הזו תישמר בדיוק כפי שהיא.
ממליץ לכם בחום רב לבוא לבקר ולטייל בה.